Down

Om man bara stryker några saker så är den här dagen alldeles perfekt. Borta från skolan, sjuk, sol, värme, fredag, pizza till middag, feber, 50-års fest imorn (som jag inte är säker att jag kan följa med på), har gjort jättestor del på min pjäs på steg 15 (och allt raderades för jag glömde spara).

Ja ungefär så skulle jag sammanfatta dagen, som suger. Asså jag blir så grymt arg på att jag skulle bli sjuk nu! Det underbara, tidiga sommarvädret som jag inte får njuta ett skit av bara p.g.a. FEBER. Jag hatar feber. Inte lika mycket som jag hatar svält, homofobi och skällsorden damp och cp, men jag hatar feber! Man kan gå till skolan med huvudvärk. Man kan gå på 50-årsfest med halsont. Man kan njuta av underbart väde trots lite ont i magen. Men det är nästintill omöjligt att göra någon av dessa saker med feber. Och man kan ta en febernedsättande, men då kommer det svettvallningar som är galet jobbiga. Och dessutom är man ju hänging m.m. MEN. Jag ska ta mig i kragen och gå på 50-årsfest imorgon hursomhelst. Jag ska knapra Alvedon hela dagen och sminka mitt bleka ansikte (eftersom jag inte haft chans att sola i det underbara vädret) med mörk foundation (haha, låter inte sådär jättebra kanske) och klampa iväg med bestämda steg. I pumps. Ja. Hur dåligt jag än mår. Sen får vi se hur det går...

Depplåtar dagen igenom har dunkat i mina öron, febern har fått som den vill och jag har inte tagit några värktabletter. Och precis därför, PRECIS därför så borde den låta mig vara ifred nu. Jag hatar feber!!

Dagens enda positiva: Pizza till middag (men jag vet inte var min aptit har tagit vägen..)

Kommentarer

Skriv (inget dumt!) här:

Stå för din kommentar:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din egen blogg:

Det du vill säga (it better be something good):

Trackback
RSS 2.0