Upp och ner

Hejhopp!
Har tagit ett bad som inte var skönt. När jag låg i var det alldeles för varmt men när jag klev ur så frös jag som sjutton. Jag hatar att vara sjuk! Särskilt på påsklovet! Och sen finns den en sak som är SÅÅÅ typsikt mig. Att inbilla mig att jag är frisk. Ni vet man har haft feber i en vecka, så sjunker den lite, och plötsligt tror man att man är helfrisk. Sen åker man någonstans och håller på att svimma. Så typiskt. Eller så blir man alldeles för bekväm i sitsen och märker inte när man blir frisk. Man är så sunkig och trött efter sjukan så man tror att man fortfarande är sjuk när man är frisk. Det här brukar hjälpa då. När man är frisk men inte riktigt vet om man är det eller inte:

- Ta en dusch med massa såna där fräscha grejor.
- Gå runt lite i huset eller göra lite lagom ansträngande fysiska rörelser (kanske städa då så blir det två flugor i en smäll) för att se m kroppen klarar av det utan att bli utmattad.
- Äta (Teresas lösning på allt, haha)

Ja de. Tyvärr har jag testat alla och har fått "negativt" resultat på alla. Badet hjälpte inte, det var bara jobbigt. Jag har gått runt i huset, och då blev jag svimfärdig och jag har ätit. Och det hjälpte inte! Förstår ni hur dåligt jag mår när tröstätning inte hjälper? Nu ska jag i alla fall äta lunch. Spana in den här bilden så länge. Den är lite förvirrande ;)


Kommentarer
Postat av: HAnna

Stackare! Precis sådär brukar jag också göra när jag är sjuk, liksom duscha och göra ansträngningar och äta och så men inget funkar nästan aldrig. Krya på dig gmn!

2008-03-24 @ 12:11:41
URL: http://hannafs.blogg.se

Skriv (inget dumt!) här:

Stå för din kommentar:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din egen blogg:

Det du vill säga (it better be something good):

Trackback
RSS 2.0