De gyllene bloggreglerna

Haha, jag fick ett gulligt mail av min syster. Såhär stod det:

DE GYLLENE BLOGGREGLERNA

?          Skriv alltid med stor bokstav i början och punkt, utrops- eller frågetecken direkt efter sista ordet. Inga mellanrum.

?          Skriv clean. Skippa smileys och liknande tecken som "^^"

?          Skriv saker som intresserar folk, dvs inte bara "idag har jag gjort si och så" utan skriv någonting där du visar din åsikt och som får andra att tänka på vad du skrivit.

?          Uppdatera minst 2-3/ggr dag, annars kanske läsarna "lämnar" bloggen.

?          Ha en snygg, clean och classic design. Inte med massa blommor och sånt, utan det räcker med din favoritstil och sen svart-vitt. Kanske nån bild.

?          Kommentera andras bloggar. Men spamma inte "HA EN BRA DAG", som många gör. De bloggarna blir aldrig besökta. Skriv något som en åsikt som gör din blogg intressant att besöka.

Hon är sträng.. Hah. Tycker NI att det stämmer?


Kommentarer
Postat av: Mona

Måste erkänna att jag inte alltid följer alla reglerna, men den första skulle jag inte drömma om att bryta.
Svårt att veta vad som intresserar andra, det bästa är väl att skriva det som faller en in. Ibland blir bloggen en dagbok och ibland uttrycker den åsikter. Det beror ju lite på vad man har för mening med sin blogg, vem den är till för. Om man skriver för sin egen skull eller för andras.

2008-01-05 @ 12:02:34
URL: http://monaspusselbit.blogg.se
Postat av: malin

well... din syrra hatar vår blogg.
ja tkr att man får ha som man vill.. kenza har blommig design - och hon har ju GANSKA många besökare, raaajt?
Kommentera andras bloggar håller ja med om.
Skriv alltid med stor bokstav är ju också ganska viktigt men svårt när man skriver fort (vi har ju ändå röätt tur att inte våra svenskalärare läser iaf!).
Skriv saker som intresserar folk, försöker man så gott man kan med men jag vill gärna skriva om dagen också.
Skriv clean. Skippa smileys - svårt! Spec. när man är ironisk o läsarna kanske inte alltid förstår det, då visar man med en smiley.

frågan är om hon själv följer reglerna.. ;) (

2008-01-05 @ 12:05:17
Postat av: malin

fuck hela kommentaren kom inte me! de viktigaste kom sen.. men skit samma !

2008-01-05 @ 12:06:38
Postat av: Kitty

Hahaha nej då jag hatar inte er blogg och jag följer absolut inte alla reglerna själva. Det här var bara nåt jag gjorde på skoj ;)

2008-01-05 @ 12:08:20
URL: http://ninelifes.blogg.se
Postat av: malin

haha, de va faktiskt ett skämt, skulle visa att om jag inte skrev typ en ";)" som visar att ja skämta så kunde man ta depå allvar ist. meen ja håller me om att vi skriver för mkt gubbar ibland!

2008-01-05 @ 12:11:33
Postat av: teresa

joo, men asså hon tycker typ att smilets är helokej när man LIKSOM HAR DOM FÖR ATT VISA OM MAN ÄR SERIÖS ELLER INTE.. men hon menar att man intre ska ha de hela tiden, och de håller ja faktiskt med om.. oich de har ju inte vi heller. PUSS

2008-01-05 @ 12:37:08
URL: http://fajv.blogg.se
Postat av: Mona

Tragiskt tycker jag inte att det är, snarare klokt.
Vi vet ju aldrig vad som kan hända, så det är klokt att tänka över hur man skulle vilja att ens familj skulle göra om något hände.
Jag vill att min familj ska veta att händer det något med mig, om jag går bort i en olycka tex, så vill jag att mina organ ska komma till nytta. Kan jag då hjälpa någon annan att leva vidare så ta vad som behövs.
Bättre att dom närmaste vet hur man vill ha det, än att dom ska stå och försöka lista ut det i en krissituation.

2008-01-05 @ 12:52:14
URL: http://monaspusselbit.blogg.se
Postat av: Kitty

Ja, jag tycker absolut inte att man ALDRIG får skriva smileys, men liksom inte hela tiden om ni fattar :) Fast man kan ersätta smileys med typ "hehe", "haha" och "hihi" också.
Så typ istället för att skriva
"Aaaaaaaah malin, jag ska döda dig! ;)"
så kan man skriva:
"Aaaaaaaah malin, jag ska döda dig! Hehe"
Fattar ni? :)

2008-01-05 @ 13:02:55
URL: http://ninelifes.blogg.se
Postat av: malin

kitty: aa, de är smart, ja har börjat lite me de faktiskt *hehe* :)

förlåt, men jag förstod inte monas inlägg :/

2008-01-05 @ 13:07:07
Postat av: teresa

asså jag hade kommenterat en sak och bloddonation på monas blogg, och då hade hon svarat på det, fast på vår blogg :D

2008-01-05 @ 13:25:55
URL: http://fajv.blogg.se

Skriv (inget dumt!) här:

Stå för din kommentar:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din egen blogg:

Det du vill säga (it better be something good):

Trackback
RSS 2.0