Tantmiddag hos mormor

Igår blev min mormor X antal år gammal ;)
Vi kom självklart hem till henne och hennes "kille" på middag. Där var också mormors vän + hennes man. Nisse fick leka med sin, enligt honom, flickvän Frida. Mormors hund alltså. Iaf när vi satt och åt vid bordet så började gamlingarna diskutera gamla tider, de va nåt som hände år 1963 i typ maj...
- Jaa, det var den 23 maj..
- Näheej, det var den tredje!
- Nejnej, det var den 23, det är jag säker på.
*irriterat säger dom emot varandra ett par ggr*
- Det var den tredje! Det kan vi rösta om. Slutdiskuterat.
*Jag och Jenny fnissar*
- Ojoj, näjuste. Det var den 23 jag gifte mej, jag tar tillbaks det!
- Ja där ser du - det var den tredje..

Haha, typiskt gamling-bråk, ellerhur?

Kommentarer

Skriv (inget dumt!) här:

Stå för din kommentar:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din egen blogg:

Det du vill säga (it better be something good):

Trackback
RSS 2.0