Kungsberget med skolan

Åhh,det var så kul idag att åka skiiiidor! :)
Om man bortser från att backarna är så sjuukt tråkiga och dom svarta är lixom föör lätta, låter skrytigt och jag är inte helt rätt person att skryta - eju inge proffs men jag är inte dålig på det, jag klarar ju av att åka riktiga svåra svarta backar och då blir man så besviken när de svarta backarna känns inte alls svårare än normala röda backar. Typ inte en enda heller! Några var ganska svartbacke-branta, det var ju bra, men i typ bara några få meter! Det ska ju va brant hela vägen ner :s Fast på ett sätt vare kanske bra, då kunde man åka med dom som är lite rädda för svåra backar som liksom inte har åkt skidor så mkt förut. Så det var ju ändå kul, sällskapet är viktigast :) Men still; Kungsberget suuuger rätt hårt faktiskt. Så lite variation och så. Hehe, en gång ramlade jag, när vi körde lite "off-pist" vid sidan av den riktiga backen, det var ett ställe där det var ganska brant i början vilket man inte var så bered på.. Så jag var nära att ramla, o då blir man ju lite skakis efter (iaf jag), såå när jag tittade bakom mej efter Emma så ramlade jag på något sätt. Kmr inte ihåg hur ens, men det var ganska kul ^^ Så jag låg där och skratta i nåra sekunder.

Emma och jag gjorde, för en gångs skull (a), med liften. En gång när vi skulle åka med ankarliften så gick det ganska fort så på nåt sätt så hamnade vi lite fel, men vi var på väg att fixa de (och såg ganska kluuumpiga ut när vi gjorde det), så när vi äntligen var klara och Leonor hade fått ett gott skratt, så var vi på väg ner i diket brevid spåret man ska åka på.. Så vi skrek, släppte liften och höll på att dö av skratt typ. Asså låter inte så roligt när man skriver, men det var det! Leonor instämmer nog.
Andra gången vi klantade det var också i en ankarlift, fast i en annan. Hanna och Linnea som åkte framför oss i liften ändrade så att dom höll i liften och åkte efter ist för att sitta på den. Såg ut som att dom hade lite problem med Emma och jag som "var mkt proffsigare på att göra det" skulle självklart också göra så. Gick bra typ tills efter två sekunder.. vi fick ta i med hela kroppen för att inte tappa taget om liften (som dessutom åkte uppför en backe!) och det slutade väl typ med att båda vi kramade de vi kom åt av liften och det tog väldigt mkt kraft kan jag säga. Och vi släppte liften typ 40 meter ifrån det "rätta" stället. Halvt döda. Och ganska avskräckta också.

Kommentarer
Postat av: Teresa

Lät som ni hade kuligt i alla fall :) Jag var "sjuk" och hemma och pluggade. Puss!

2008-03-06 @ 20:41:57
URL: http://fajv.blogg.se

Skriv (inget dumt!) här:

Stå för din kommentar:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din egen blogg:

Det du vill säga (it better be something good):

Trackback
RSS 2.0