"Cut the crap", Not.

Hej bloggen.
Dålig uppdatering från min sida, jag vet, men jag har jättemycket att göra, hela tiden. Stressigt. Som ni kanske har förstått så satsar ju jag och mina kompisar högt på skolan, därför blir det väldigt mycket. Just nu är t.ex. en väldigt hektiskt vecka. Och vår bild-vecka kunde inte haft sämre timing. I över morgon ska vi nämligen ha Svenska-prov på satsdelar. Nästa vecka har vi prov i Kurs (SO & NO) och Matte. Under tiden alla dessa prov är aktuella så gåller vi på med ett franska arbete om Madagaskar, som vi inte har gjort ett skit på. Det ska vara färdigt denna vecka tror jag t.om. Sen håller vi på med en otroligt viktig kurs, som kommer avgöra hela vårt geografibetyg i grundskolan. Vi ska göra en broschyr om ett land som vi själva har skapat. Det ska innehålla allt. Typ geografi, politik, lagar, naturtillgångar plus tusen saker till. Och vad kommer upp mitt i denna hemska period om inte en JÄVLA BILDVECKA som ska pågå hela veckan, bortsett från fredagen och onsdagen tror jag. Hur ska man hinna? Inget socialt umgänge för min del den här veckan. Bara plugg. Jippie. Not. Dessutom är två av dessa arbeten Grupparbeten, vilket betyder att alla måste vara lediga och inte uppbokade samma tid! Hur ska det här gå? Jag blir panikslagen. Men jag har en taktik. Madagaskararbetet hamnar sist. Minst viktigt betyder det. Imorgon hamnar Svenskan först, eftersom att det provet redan är i övermorgon. Men jag kan i stort sett allt. Sen hamnar denna kurs som lärarna skrämt upp oss så mycket med, allara högst upp på viktigt-listan. Den är VIKTIG med stora bokstäver. Sen Matten. Alltså;
1. Kursen/Svenskan på Tisdagen
2. Matten
3. Madagaskararbetet

MEN! Man får inte göra övrigt skolarbete föränn man är klar med bilden. Det värsta är att vi har både bild och träslöjd. Men jag var jätteduktig och gjorde klart min bild snabbt. Så nu kan jag börja med träslöjden imorgon, och förhoppningsvis blir jag klar imorgon om jag stannar kvar efter skolan. MEN! (igen) Jag kan ju änd¨inte jobba Kurs förrän resten av min Kursgrupp är klara med sina arbeten i slöjden. Fy! Varför? Och mitt i allt detta så ska man hinna med stegämnena också? Nej! Det går inte. Jag är utbränd. Nu är det tröstätning som gäller. Kolla på den andra bilden. Den ger mig kalla kårar, samtidigt som den gör mig alldeles varm inombords. Vad tycker ni? Puss!



P.s. Förlåt Linnéa! Jag bröt mot lakritsförbjudet. Min "gulliga" syster sommer med en "absolut inte försenad" All<3Dag present, i form av ett halvt kilo Djungelvrål. Går det på något sätt att motstå?

P.s.2 Emma! Glömde båda veckorevyn hos dig. Kan du ta med dig dem imorgon? (a) Puss!

Kommentarer
Postat av: emma

självklart, om ja kommer ihåg. Men allvarligt talat så tycker ja inte att du ska slösa tid på det. Du borde seriöst göra det som verkligen behövs den här veckan. Det är trots allt bara en låååång hemsak plågsam vecka. Och den veckan följs av yttligare veckor. Sen kommer ett 10 dagar långt påsklov vilket iaf ja kommer tvingas plugga massor under.
Fast det spelar ingen roll. Ja sak fan göra annt då också. bara vi inte åker till mit jävla landställe. Då får ja damp!

2008-03-10 @ 20:40:21
URL: http://fajv.blogg.se
Postat av: Teresa

Mm.. Jag vet. Men någon avslappning denna vecka behövs nog. Puss!

2008-03-10 @ 21:03:49
URL: http://fajv.blogg.se
Postat av: Linnea

Jag har också brutit det... 2 eller 3 eller 4 gånger... förlåt! Jag skärpa mig!
Puss

2008-03-11 @ 12:34:34

Skriv (inget dumt!) här:

Stå för din kommentar:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din egen blogg:

Det du vill säga (it better be something good):

Trackback
RSS 2.0