Nostalgi

Hej och hallå! Gissa vem som är 14 år? Yeyeye. Och bara därför så ska jag berätta lite om när jag var småglin (13). Haha. Förra årets födelsedag innehöll fika och shopping på stan med min moster, syster och mormor. Och sen på kvällen födelsedagsmiddag med mamma, pappa och Klara. Ungefär (eller ja, exakt) såhär beskrev jag det för ett år sen:

hejsan.
idag fyllde jag ååår :) 13 år, yes, jag ÄR tonåring. ööh, hatar det ordet förresten.  man får bara intrycket av massa finnar och sånt. euw. det har iallfall vart super :) på morgonen vid typ 10, åkte jag och
kittie till stan för att fika med vår moster britt. sen efter det så skulle vi då gå och plocka ut lite födelsedagspresenter till lilla mig. resultatet blev ett par vita cityshorts fr. bikbok, 199 kr, och en lysande grön tunika fr. bikbok, 99 kr. jag blev grymt nöjd eftersom att jag bara har 2 par sommarbrallor vara av ett par är capribyxor och de andra typ hotpants(?) sen när vi kom hem åt vi åt ungsbakad lax med ett cashwenötstäcke, färskpotatis och limesås, tsm med världens bästa grönsaker: sockerärtor och rucculasallad. mums... till efterrätt blev det GRÄDDTÅRTA. jättefinig och tokgod. sen fick ju jag presenter också!! jag fick: en liten bok som heter: citat om barn, en superanvändbar neccesär från makeup store, ett trepack rooosa lådor från åhléns (från mamma och pappa), ett trepack av samma rosa lådor (från klara), ett par gröna ljusstakar. och sist men absolut inte minst en plasma tv till rummmet ;D tjoho, nu ska jag chilla framför tv:n varje kväll. mysmysigt. ja, det var då tonårsdagen.. nästa år fyller jag fjortis och näst nästa år fyller jag byxmyndig. här är då lite foton från min födelsedag:

image41
maten (lax med cashewnötstäcke, förskpotatis, limesås, rucculasallad och sockerärtor)
image44

gräddtårta
hasta la vista baby! ♥ "


Så kände jag mig lite stolt sådär över att vara tonring. Haha. Fast att jag fortfarande inte hade växt förbi stadiet att inte skriva stor bokstav och punkt på rätt ställen, och fast att jag var helt grymt materialistisk så kände jag mig stor, fan! Haha.
Vad hände under sommarlovet för ett år sen då? Jo.


Turkiet


Bilden togs första dagen, så som ni ser är jag inte brun, haha.

Den 30 maj åkte jag med min syster och min mamma till turkiet. Så jävla underbart. 5-stjärnigt hotell PRECIS på stranden och mat som serverades dygnet runt. Och då menar jag dygnet runt. Först frukost 7-11, sen lunch 12-15, sen middag 16-20, sen kvällsmat 22-24, sen NATTMAT (?) som stod framme hela natten. Och guess what? Mellan alla dessa måltider stod dessutom fika och barnbuffé framme hela tiden. Och den var inte dålig för dom bytte den jätteofta. Haha - matvrak (a). Underbart i alla fall. Dehär skrev jag samma dag som vi åkte:

"hej allihopa!! :D
idag ska jag till turkiet :) :S
dwet ska bli sjukt kul, men jag är gryyyymt pirrig! nu är jag i skolan med mina underbara kompisar som kommer sakna mig jättemycket,.. men jag kommer sakna dom också <3 julia, emma, malin, leo och aa, jag är så elak så jag har inga fler kompisar :/  jag flyger 20.25 ikväll, ha det så roligt i kalla sverige <3 jag ska skicka vykort till er!! <3
glöm inte att jag fyller år den 30 juni ! (a)"


Landet
image48


Sen sen 1 juli åkte jag till landet där jag stannade i ca. 15 dagar. Var där med mormor och morfar och kusinen BenTen. Och sen kom Maurits (Benjamins lillebror) och hans mamma någon av de sista dagarna. Hade skitmysigt där. Fast att det var regn 14/7. Vi låg och tittade på Nickelodeon när de regnade och när de inte regnade gjorde vi utflykter, åkte in till stan, bastade, plockade smultron/blåbär/svamp och flög drake. Mys. Såhär skrev jag om det för ett år sen:

nu är jag hemma igen :D det känns sjukt skönt att komma hem, för jag måste nog erkänna att jag hade rejäl hemlängtan de sista dagarna. a, som ni kanske förstår har jag vart på världens mysigaste ställe på jorden: högsby. alltås inte byn högsby utan huset högsby, vårt landställe dårå. underbart! morfar har byggt bastu i den f.d tvättstugan så vi bastade varje kväll! hur mysigt är inte det? sen har vi fått vara med benjamin (UH MY GARD!!) hela 12 dagar, och han är ju grymt mysig. han är så söt när han ska försöka vara tuff (inte för att han inte är tuff men..) så säger han massa gulliga saker. vi satt och spelade finns i sjön och så sa han: "UH MY GARD!! jaag har par i ess!" vi satt där och garvade och han bara: "vad?!" och vi bara "asså det heter OH MY GOD, och det betyder herregud." "aha, okej" sa han då och tittade bittert på sina kort. gulliiiiiigt.det har vart supermysigt. här är några bilder i valdemarsvik, när vi var där på en dagsutflykt:
*är för ful på bilderna så dom tänker jag inte visa*


Klaras landställe

Och sen nåt datum i slutet av juli åkte jag till Klaras landställe i Östersund där jag var i fem dagar. De var inte heller nåt bra väder, men det funkade. Vi åkte in till stan, fikade, åt gott, gick ner till bryggan och käkade våfflor, spelade kort, hoppade studsmatta, åkte till Jamtli och lite mer. Skitnice. Bli det här året också. I augusti.

Norge



Och så kom min familj den 4 augusti och hämtade upp mig/åt middag hos The Pettersons. Så sov vi på nåt hotell den natten och nästa dag bilade vi ut i Norge där vi var i 10 dagar. Helt galet vackert där vi åkte. Men läskigt som fan! Vi åkte längst höga berg, i snirkliga vägar 2000 meter upp i luften, och INGA STAKET! Och självklart nöter man massa turistbussar påvägen upp och ner överallt :S. Jag dog lite då tror jag. Men - jag återuppstod och vi kom till släktingar m.m. Och vi bilade runt och hamnade i bilköer efter trafikolyckor och åt mariekex och hade bara allmänt mysigt. Men som vanligt - otur med vädret...

Kommentarer
Postat av: Cilia

haha grattis grattis! :D <3

2008-06-30 @ 10:51:18
URL: http://mywonderfulmind.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Vilken fin blogg du har!

2008-06-30 @ 17:03:25
URL: http://caffeineaddict.blogg.se/
Postat av: Sandra

Du har en intressant blogg, rolig att läsa!

2009-12-19 @ 10:41:49
URL: http://lillpuppen.blogg.se/

Skriv (inget dumt!) här:

Stå för din kommentar:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din egen blogg:

Det du vill säga (it better be something good):

Trackback
RSS 2.0