Midsommar

Glad (?) midsommar allihopa!
Själv så verkar det bli ganska misslyckat här hemma. Mormor har fått feber så det är inte hundra att dom kommer, jag grät ganska mycket över en sak igår, så nu är mina ögon helt svullna (inte så attraktivt kan jag säga...) och vädret verkar ju inte bli sådär sjukt fantastiskt. Men vi ska försöka göra det bästa av det lilla... Midsommar hemma iår faktiskt. Eftersom att jag inte har något att göra så kan jag skriva lite om midsomrar jag minns extra mycket.

En midsommar så åkte vi till Täby med hela släkten och åt en gigantiskt gräddtårta. Det var jättemysigt och så gjorde vi såna där kransar av massa olika blommor, men Kitty gjorde sin av maskrosor -.- Det var skitmycigt för vi var liksom alla i släkten. Och så minns jag att vi plockade massa blommor påvägen till midsommarstången, och att min kusin Lisa cyklade förbi oss. Och sen var det middag hemma hos mmin moster Ewa, och då gick Kitty in i ett fönster som låg på marknivå. HAHAHAH. Och det gick sönder förstås. Här var vi kanske 5-6 år.

En annan midsommar så åkte vi runt i hela jävla stockholm och letade efter ett midsommarfirande, men vi hittade inte ett enda -.- Så påvägen hem så såg mamma och pappa att det hade stannat ett tivoli i en rondell nära oss, så då gick vi på det och kom hem skitsent. Asmysigt.

Och en gång så kom jakob (vår kusin) och hans pappa Torstein hit, och vi åt och så typ. Och vi satt uppe i Kittys rum och skrev tyå 10 egna nubbevisor. Och en va typ såhär "Jag var på toa och pissa rakt, sen tog jag en nubbe, jag var på toa och kissa snett, så jag fick toka upp de!" Hahah... Och sen på kvällen så kom vi på att vi behövde plocka blommor och lägga under kudden (ni vet...) så då drog vi ut i skogen typ kl. 12 och så hade vi fårr ihop 6 av 7 blommor när vi mötte några tanter. Så frågade vi dom om de visste var det fanns en blomma som inte var någon av de vi hade plockat. Då berättade de för oss att man behövde vara helt tyst hunder hela blomplockartiden och inte skratta eller ngt. SÅ vi fick börja om... -.- Sen sov de hos oss, och jag drömde om en björn :S

En gång åkte vi nånstans med typ några i släkten och så var det dans och fiskdamm och våfflor. Yummie. Och sen träffade vi en gubbe som typ tvingade oss att röra vid ett elstängsel :S Haha. Och då gjorde vi de (a)

Och en annan midsommar så var vi på något skitstort midsommarfirande i Nacka, med Jakob (vår kusin) och co. Där fanns det typ karuseller och galet många chokladhjul m.m. Ganska kul ;)

Och sommaren år 2006 så var vii i Täby igen med småkusinerna, och vi skulle åka nått flak draget av hästar eller nåt, men sötnosarna vågade inte.. Och så åt vi sockervadd och jag åt upp min på typ en halv  minut (?) :S Och på vägen hem så skulle min pappa och deras pappa cykla och de var skitkul för mamma sa att pappa typ inte hade cyklat på tio år och då var vi tvugna att filma så skrek vi "hej pappa!" och då tittade han bakot och cyklade in i en grind! Hahaha.

Och förra midsommaren så var det bara vi och mormor och morfar, här hemma. Vi hade det jättemysigt, för Kitty och jag spelade badminton i vår trädgård till ett på natten, och då kom vi på att vi behövde plocka blommor. Så vi sprang till ålderdomshemmet på andra sidan gatan och plockade upp hela deras rabatt (a) När vi kom tillbaka så hade min tjockaste katt klättrat upp på taket, och kunde inte komma ner... Så vi hämtade en filt och höll upp den som ett nät som vi skulle fånga honom i, och så hoppade han där och slog en volt och sen ner (på alla 4 ofc.). Cute :)

Det var väl nåt sånt. Hoppas det blir lika mysigt idag. Jusste, igår var jag på lunch med min halvsyster och hennes mamma. Vi käka thaimat och sen drog vi till en ekobutik där vi fikade och fick massa presenter, typ en flytande olivtvål, två fasta olvtvåler, en bodylotion och halsband :) <3


Emma, Emma, Emma, Emma! Du skulle ju komma hem idag? Jag har rigt dig femhundramiljoner ggr, var är du?!c Saknar dig som fan älskling. Måste ses!!! <3





Kommentarer

Skriv (inget dumt!) här:

Stå för din kommentar:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din egen blogg:

Det du vill säga (it better be something good):

Trackback
RSS 2.0