I made you a love-cupcake

Jag har bakat cupcakes, med inspiration från Evas Cupcakes. Apelsin-choklad cupcakes, med smörkräm som glasyr och små strösselhjärtan som dekoration. Dom blev jättesöta och perfekta. Eller ja. De blev jättefina för att inte blivit bakade med proffsverktyp och muffinsform. Sen när de ligger där på ett helt vitt och blänkande fat, så är de oemotståndliga. Som tur var hade jag några extra, som inte hade fått nån glasyr efter som den inte räckte. Så jag tog en sån istället. Gud vad god, och alldeles fluffig! Kärleks-cupcakes får de heta, för hjärtarna. Funderar på att köpa såna där riktiga papperformar, istället för dessa tunna. De "riktiga" är lite större och med en kant upptill. Stabilare helt enkelt. Visar det sig att cupcakebakning är den ultimata hobbyn, så köper man väl ett spritserset och en riktig muffinsform. Men så långt har jag inte kommit än Jag är bara på amatörcupcakes-nivån, men jag gör mycket bra och goda sådana! Såhär såg mina älsklingar i alla fall ut:

image228
På ett fint, vitt och blankt fat, med kaffetavlor i bakgrunden.


image229
Ett med rosa hjärtan. Kärleks-cupcake.

Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: carro

guud va gott!! :o :)

2008-01-27 @ 18:06:49
URL: http://carolineolofsson.blogg.se
Postat av: julia

MEH ! det var så DÄR våra skulle bli ju(?)

2008-01-27 @ 19:22:22
URL: http://jowlia.blogg.se
Postat av: Teresa

men de va för att jag hadee mer bakpulver och smörkräm som glasyr ;D

2008-01-28 @ 12:18:00
URL: http://fajv.blogg.se

Skriv (inget dumt!) här:

Stå för din kommentar:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din egen blogg:

Det du vill säga (it better be something good):

Trackback
RSS 2.0