En dikt

God morgon.
En dikt fick det bli, bara i brist på annat. Eller för att jag var tvungen att berätta för världen om mina jeansproblem. Helvete vad det gjorde ont när jag skrev dikten. Sorglig.. ;)

"Jag har ett problem. jeans tycker inte om mig. Dom är alltid för långa men för små i midjan, och sen vet jag aldrig vad som kommer hända med dom i tvätten. Kommer de krympa? Eller kommer de töjas ut efter ett visst antal användningar? Nu har jag ett par jeans jag kan använda. Ett par! Och de är mina trogna favoriter som är stretchiga och superbra. Men vad hände med de andra då? Joo. Baggyjeansen jag köpte i Turkiet började bli tajta redan i Augusti. Och nu är dom inte i närheten av baggy längre. Och sen de ljusblåa jag köpte på Åhléns, de har töjts ut så man får plats med en bjöla innanför byxorna. Så nu har jag ett par jeans jag kan använda. Ett par! Och de är mina trogna favoriter som är så stretchiga och superbra."

Så om någon människa skulle få för sig att visa lite empati här, så är jag öppen för alla jeans strl. typ 26/27. Pussar!

Kommentarer

Skriv (inget dumt!) här:

Stå för din kommentar:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din egen blogg:

Det du vill säga (it better be something good):

Trackback
RSS 2.0