tisdag

Ledsen att jag inte skrivit på ett tag, men efter renoveringen i källaren så har de varit massa trassel med bredbandet. (Eller snarare min dator). Så pappa har hållt på med jättemånga installationer med brandväggar och så på min dator och kopplat om och så. Men nu är det klart, hoppas jag iallafall.
Till och med jag fattar ju att det är lite sent att skriva om min "händelserika" lördag. Men jag gör det ändå. Först åkte mamma och jag till morfar för att fika lite. Gottigotti. Vi satt och pratade massor och som vanligt så kom mormor och arv upp på tal. Man får så många hemska minnen så fort man sätter foten i lägenheten. Fast det är kanske det mordernaste gubb huset i hela stockholm. Okej, inte men nästan då. Morfar är en pensionär som skämmer bort sig själv och oss väldigt mycket. När fikat var avklarat så visade morfar oss några gamla skor och väskor som varit mormors. Även fast de är väldigt gamla, så var skorna skit snygga. Ganska dyra såg de ut att vara också. Morfar har det där som min pappa fullständigt skiter i - modekänsla. Fast det har ju inget med mormors skor att göra förstås. Aja, jag fick iallafall en marinblå acrossbody väska och ett par rebook skor som ser exakt likadana ut som vilka orginal rebooks i vilken butik sem helst, lite smalare kanske bara.
Efter det så åkte vi till mormors grav och piffade upp det lite där. Tvättade stenen, rensade bort löv och gamla blommor och tände ett ljus. Hoppas det brinner fortfarande.
Jag har funderat lite på det där som Malin sagt om att andar och "spöken" finns, och har kommit på mig själv att tänka flera gånger att jag sitter på ett moln och tittar ner på jorden och ser hur den forsätter livet efter min död. Jag vill ju se hur det går sen liksom. Det är ju som att kolla på en film som är jätte spännande och sen inte få se slutet.
nu är jag skit trött. måste verkligen börja hoppa i säng lite (mycket) tidigare...
puss!


Kommentarer
Postat av: Teresa

Haha!: "Morfar är en penis"..

2008-02-20 @ 07:01:21
URL: http://fajv.blogg.se
Postat av: emma

morfar är en pensionär:D

2008-02-20 @ 14:42:15

Skriv (inget dumt!) här:

Stå för din kommentar:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din egen blogg:

Det du vill säga (it better be something good):

Trackback
RSS 2.0