Överraskningsfesten

God morgon! Lovade er ett roligt iblägg, and here it is. Det är näm.igen så att igår kväll hade vi överraskningsfest för vår kompis Erika (N). Barn/Prinsess tema var det. Vi tar det från början:
Efter skolan (som slutade 13:30) åkte jag, Linnéa och Leonor hem till mig och hämtade det mesta av maten och alla dekorationer. Julia och Malin åkte hem till Malin och hämtade glassen och godiset m.m. Emma åkte själv hem till sig själv för att hämta massa grejer. Hanna som har vart sjuk hela veckan och Erika L åkte direkt hem till Erika N (henne som vi hade festen för). De började dekorera lite och blåsa ballonger. Sen kom jag, Linnéa, Leo och EMma (som vi hade mött upp i Spånga) till Erika ung. 14:45. Då började vi duka och hjälpte till med lite ballonger också. Sen kom Julia och Malin. Så var det några som duschade. Sen började alla locka håret och sminka sig. Jag sminkade mig till snövit, haha. Typ vitt puder, rött läppstift och lockat hår. Men resultatet blev lite mindre lyckat och likt en 40-tals porrstjärna. Anyway så började vi med maten omkr. 4 halv 5 tror jag. Tacos blev det, som vi var och handlade i tisdags, då vi köpte alla andra grejer också. Och här är en rolig del. Julia hade sett en jättegullig marsipantårta på Coop Forum med massa disneyprinsessor på. Så den köpte vi. Sen fick vi reda på att Erika inte gillade tårta. Då bestämde vi oss för att göra en fruktsallad. Men så tog någon reda på att hon gillade chokladglass också. Så då köpte vi massa frukter + chokladglass, vaniljglass och jordgubbsglass (ett sånt där paket you know). Och då när jag frågade igår om hon gillar glass, så säger hon att hon inte gillar chokladglass på paket utan bara på pinne!! Argh. Men det löste sig för vi föpte en magnum när vi var i Spånga. I alla fall så ringde Joanna (som är den 9:e personen som var med och fixade festen, och hon hade följt med Erika till stallet för att kunna styra och så när de skulle vara hemma) och säger att Erika ska på bio med någon kompis från stallet. Shit. Yepp. Vi fick panik. Så vi diskuterade det där jättelänge och undrade varför hennes pappa hade sagt ja till att hon fick gå på bio. Haha. Och då kommer hennes pappa in och förklarar att Erika ska få avboka den där bion när hon kommer hem, för hon ska nämligen hem och äta emellan. Puh. I alla fall så började det närma sig så vi ställde fram maten på bordet som var så fint dekorerat. Sen ringer Joanna kl. 17:40 och säger att de är där om några minuter. Så vi gömde oss lite sådär bakom någonting, och lilla klumpedunsemma står nära en skål med massa småpengar i. Helt tyst. Krasch! Haha. Jag trodde det var glas så jag fick typ panik. Sen tände någon lampan och vi såg att det bara var mynten. Men det blev i alla fall jättestressigt och alla  började plocka i dem igen, men sen sopade vi de bara under en byrå. När hon klev in genom dörren skrek alla "Suprise!" och började sjunga Ja må hon leva. Hon blev jätteöverraskad och glad. Kuligt. Sen åt vi, men Erika tog ingen köttfärs så någon ba; men ska du inte ha köttfärs Erika? Vad svarar hon om inte "jag gillar inte köttfärs. i alla fall inte på tacos". Haha. Jag ba; Arrggh! Kräsen unge. Men söt. Efter maten gick jag Malin och Emma upp och förberedde vår show "Lilla Gaygalan", som vi lite senare framförde och som blev succé ;). (film kommer sen) Sen var det efterätt. Vi hade köpt tårtljus till tårtan, och ljusen räckte men hållarna var bara 12. Så jag och Malin sjorde egna med hjälp av den där delen längst fram på en stiftpenna. De blev udda, hehe. Efter efterrätten öppnade Erika presenter, massa smycken som hon hade önskat sig. Sen körde vi lite barnkalas-lekar. Först pennan i flaskan som går ut på att man ska sätta på sig ett skärp med en fastknuten tråd och en penna i andra änden. Sen ska man utan att röra tråden eller pennan få i pennan i flaskan som står på golvet. Så man sätter sig liksom på huk. Sen körde vi dansstopp och massa andra danslekar bl.a. tidninsleken. Haha. Sen vart alla helt slut, när vi hade dansat helt oavbrutet i typ tre timmar, så vi la oss i sofforna och halvdeckade.

Det var verkligen jättekul. Älskar er tjejer och grattis Erika! Jag LOVAR er massa bilder nästa vecka. Jag hade inte med någon kamera med Joanna hade med sin systemkamera och den var super. Nu ska jag ner och käka frulle. Puss på er!


Kommentarer

Skriv (inget dumt!) här:

Stå för din kommentar:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din egen blogg:

Det du vill säga (it better be something good):

Trackback
RSS 2.0