Dagen

Hejsan :)
My day:
Vaknade omkrïng halv nio hos Klara. Vi gjorde hallonsmoothie och gjorde oss iordning. Sen tog vi pendeln till Centralen, där vi gick runt lite och åt sedan på Pizza Hut för barnpris (bara för att jag är bäst på att ljuga). Sen tog vi någon buss till Djurgården som är så fint. Gick förbi Grönan och tog sedan en färja till Slussen. Där vart vi lite vilse, men hittade tunnelbanan som vi tog till Mariatorget. Sen tog vi en ganska så lång prmenad där i trakterna. Efter det så tog vi pendeln från någonstans till Karlberg, där Klara och Jag är fullt beslutade om att vi ska bo när vi flyttar hemifrån. Där primenerade vi till S:t Eriksplan Tunnelbanan, som vi tog till Hötorget. Från Hötorget tog vi någon buss till Stureplan, där vi var i en kvart eftersom att det var tråkigt. Sen tog vi en buss till Gärdet och därifrån tog vi tunnelbanan till T-centralen. Där köpte vi lite mellis (Glass och banan samt juice) och sen bar det hemåt igen. Mysig dag. Nu har jag och Klara ingått i en liten pakt. Innan Påsklovet ska vi nämligen ha besökt alla gator (m.m.) på Monopolspelplanen. Och nej, vi tänker däremot inte besöka Elverket eller Vattenverket. De med fet stil har vi besökt idag:
Västerlånggatan
Hornsgatan
Södra Station
Götgatan
Ringvägen
S:t Eriksgatan
Odengatan
Valhallavägen
Östra Station
Sturegatan
Karlavägen
Narvavägen
Strandvägen
Kungssträdgårdsgatan
Hamngatan
Centralstation
Vasagatan
Kungsgatan
Stureplan

Gustav Adolfs Torg
Drottninggatan
Diplomatstaden
Norra station
Centrum
Norrmalmstorg

25 gator/platser är det och vi har besökt 13. Hälften då ungefär. Men de andra återstår.

Dagens Roligaste snubbe:
En kille på pendeltåget. Han snakcade med sina kompisar om Mc Donalds, och så sa hans kompis:
- Men vaddå, har du donkenkortet eller?
Och diskret som jag är började jag skratta och sa:
- Haha. Donkenkortet, vad löjligt.
Det hörde ju dom förstås, och då började de tjuvlyssna på oss. Några minuter innan vi skulle kliva av så sa den där killen:
- Hej Teresa. Ska du ha filmkväll idag? Och har du vart nyttiig och motionerat, ätit nyttigt och vart på museum?
Haha. Han var typ blatte och fett oseriös.

Ja, det var väl typ det. Och en dialog från ikväll, mellan mig och Klara:
T: Jo, asså det här med filmkvällar. Ganska associalt att bvara träffas för att glo på film. Det kan man ju göra vilken dag som helst, men att göra det på ett lov känns mer eller mindre onödigt.
K: Jo. Ellerhur. Det är roligare att typ käka någonstans eller något sånt. Att titta på film känns så uttjatat på något sätt.
T: Jaa..
Tystnad
K&T: Ska vi se på den där "Sweet Home Alabama" eller?

Hihi. Vi var väldigt trötta då faktiskt.
Jusstja! När jag kom hem möttes jag av en stor överraskning. Mamma och Pappa hade köpt mig en digitalkamera. En 10.0 megapixels. Great! Jätteglad är jag nu. Ni får se den imorgon. Just nu känner jag för att sova. Kanske ska ta ett bad innan. Nej! CSI NY börjar ju nu. Imorn ska Jag, Kristjana, Klara och Anna åkte till Vällingby och köra på muskelträning. Pussar!



Kommentarer

Skriv (inget dumt!) här:

Stå för din kommentar:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din egen blogg:

Det du vill säga (it better be something good):

Trackback
RSS 2.0