104.7, 107.1 eller 106.7?

Hej och hå :D
Kvällen var jättetrevlig. Vi åt en jättegod, hemlgad (ofc.) trerättersmiddag, bestående av; svart trumpetssvams soppa, chicken cordon bleu med rotselleripurrée och lökchutney. Till efterrätt vart det semlor och bullar. Smaskens! Sen spelade vi BUZZ och jag och Lucas (min morbrors, tjejs son) vann förstås ;D Vi var HELT KLART BÄST, och i ledning under hela spelet ;) Mysigt var det. Sen vart det hemfärden som också har sin charmiga mysighet. Just när vi far hem från Tor Stein och co. ungerfär kl. 8 eller 9 eller nåt så brukar det gå till ungefär såhär: Lugna favoriter påslagen, eftersom att Teresa får välja. Kristjana klagar, och vill lyssna på Rockklassiker. Teresas önskemål går igenom och hela baksätet (bestående av min syster och jag) sjunger med i alla låtar. De flesta låtarna är smöriga klassiker, som man liksom bara MÅSTE känna igen. Det blir reklam. Mamma byter till Vinyl. Hela bilen suckar. Vinyl står på tills det kommer reklam eller en låt som mamma inte känner igen. Då byter pappa till Rockklassiker. Där förstörs den där mysiga åka-hem-från-Nacka-stämningen, om det är en snabb låt.. Men annars funkar rockballader också jättebra, i alla tillfällen eftersom att det är Teresas favorit genre. Det blir för mycket snack på Rockklassiker och Teresa ber pappa byta till Lugna Favvisar. Teresas önskemål går igenom. Kristjana klagar, och sen börjar hela skiten om från början. Tills det inte finns någon låt, på någon kanal som någon känner igen. Då börjar Kristjana och jag prata. Pappa får lite halvsvårt att koncentrera sig på körningen med både musik och prat, så han stänger av musiken. Teresa och Kristjana klagar och vill ha musik. Pappa säger att vi pratar så mycket så han blir förvirrad. Kristjana lovar att inte prata om han sätter på musiken. Men Teresa vill prata och lyssna på musik. Teresa säger något till Kristjana och Kristjana får utbrott för att Teresa inte är tyst. Kristjana och Teresa börjar bråka. Pappa stänger av musiken. Vi är hemma.

Låter lite lockande va? ;) I Vällingby köpte jag förresten en t-shirt med skitballt tryck på. Det är typ en nagellacksplaska med rosa nagellack som har vällt ut över hela teen. Najs. Ett armband vart det också. Hanna köpte ett likadant igår och vi trodde inte att det fanns några fler, men det fanns det tydligen idag :D En nyckelring med ett rosa får på blev det också. Sött. Nu ska jag kanske gå och lägga mig eller titta på någon film. Min säng är störtskön. Pussar!

Kommentarer

Skriv (inget dumt!) här:

Stå för din kommentar:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din egen blogg:

Det du vill säga (it better be something good):

Trackback
RSS 2.0