Min ekonomiska rådgivare

Godmorgon! Får börja med att önska Malin lycka till på placeringstestet till Calle Flygare. Det komer gå bra för henne, hon är jätteduktig.

Idag ska jag nog träffa Klara, tror jag. Skulle vilja låna en bok också i Blackeberg. Trädvänligt. SKulle vilja kolla på jeans @cubus också, men vi får se vad Klara orkar. För er som inte redan har förstått det än så är hon min ekonomiska rådgivare - på allvar. Alltså när jag MÅSTE köpa något, t.ex. ett par jeans. Då tar jag med henne. Och när vi står där i provrummet så rabblar hon upp sin lista:

- När kommer du använda dem?
- Vad kommer du använda till dem?
- Hur är dem för min ekonomi? SKulle du behöva ett par billigare? Eller kan du t.om lägga ner pengar på ett par dyrare med bättre kvalitét?
- Hur är storleken? Kommer du kunna ha dem ett tag till?
- Och slutligen - är de värda det?

Sen står jag där i provrummet och ska besvara alla dessa frågor som på ett prov, och det slutar ALLTID med att jag
kommer hem med det perfekta plagget som har båda utseende och schysst kvalitét. Fetbra.

Thank you Claaaiiiiiiirrieeee!!!


Klara påväg till sommarbio i drakenbergsparken i onsdags.

Kommentarer
Postat av: Malin

Va sööööööt :)

ja har ingen sån där rådgivare, bara en mamma som säger "nu får du för fan sluta shoppa hela tiden malin! Jag blir galen på dej!", men känns bara inte som att det är riktigt samma sak.. ;/

2008-08-18 @ 11:08:18
URL: http://fajv.blogg.se/
Postat av: Anonym

men gubben därbak då!

2008-08-18 @ 14:44:47
Postat av: Teresa

hahahahaha, han fick inte vara med ;)

2008-08-19 @ 10:27:50
URL: http://fajv.blogg.se/

Skriv (inget dumt!) här:

Stå för din kommentar:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din egen blogg:

Det du vill säga (it better be something good):

Trackback
RSS 2.0