Operation Dagsverke

Hej på er! Gud vilken kul dag jag har haft! Trots att det är grymt tråkigt att plocka ur disken och torka borden, så har det vart jättekul. Vi jobbade ju på Massagotti i K:fem. Emma och Malin var i restaurangen på övervåningen och jag på cafét på nedervåningen. Personalen var heeeelt crazy. Jättesköna! Jag pallar inte plåga er med något jättelångt inlägg om varenda händelse men jag kan väl säga att vi fick 100 kr var+mass mat+att hon ville tipsa om mig som sommarjobbare till Christian (chefen). Hon sa inget om Emma och Malin, men hon har mitt nummer i alla fall, så kan ju jag fråga om Emma och Malin också får. Yey. Skulle vara super med det som sommarjobb, det var ju helkul. Men om jag jobbar där stor del av sommaren så kommer jag bli tjock, och då skojar jag inte. Det här åt jag på ett lopp från 11.00-17.30 (6,5 timmar):

Tomater
Fetaost
Fårost
Nån annan ost
Mozarella
Latte
Macka (focaccia typ)
Apelsinjuice
Apelsinjuice
Latte
Macka
En god bakelse
Apelsinjuice
Latte
Apelsinjuice
Goda bakelser
Apelsinjuice
Och några "latteshots" som jag kallar dem. Esspressini heter de egentligen.

Asså fattar ni hur jag har fått i mig allt. Kaffen drack jag mest för att orka. Jag sov nämligen 4 timmar igårnatt. Nice. Då såg vi förresten på tv och "Bring it on" den senaste. Mysigt. Tyvärr har jag inte tagit några bilder. Sorry. Men ni klarar er ;) Hehe. Dessutom har jag lärt mig att göra proffslatte. Nujävlar ska jag visa min familj att jag är begåvad inom allt. Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag såg dig! :)

2008-04-17 @ 20:52:06
URL: http://vinblad.blogg.se

Skriv (inget dumt!) här:

Stå för din kommentar:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din egen blogg:

Det du vill säga (it better be something good):

Trackback
RSS 2.0