Lyx eller budget?

image684
Vad väljer du? Lyx från Miu Miu för 3000 eller en göra själv på 45 minuter för 30 kr? Hihi. En sybeskrivning till kjolen, även fast att det inte är så svårt att lista ut hur den ska sys:
image685

Du behöver: Tyg (typ bomull) och resår. Och symaskin och tråd för den som inte fattade det..

1. Klipp tyget till en remsa som är lika lång som du vill ha omkretsen nertill och lika bred som du vill ha längden. Fålla den nedre långsidan och med den övre långsidan viker du in en kant som är lika bred som resåren och syr sedan så att du kan trä in resåren. Sy sedan ihop sida A med B.
2. Då blire en cylinder!
3. Trä genom resåren genom spåret. Man kan ta hjälp av en virknål etc. eller en sån där sak som är till för just det. Klipp av resåren.
4. Tada!

Det är superenkelt. Inte för att jag har provat än men hur jävla svårt kan det vara. Bilden är lånad från min söta Klara, som har sytt den själv. Ha en trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: Joanna

Ett tips som jag läste om är att det är smart att köpa gardinvepor. Eftersom att hemtex typ har rea nu så ska jag åka och köpa en sån och sy. :) Klaras kjol var fin!

2008-04-07 @ 21:05:26
URL: http://www.cikoria.blogg.se

Skriv (inget dumt!) här:

Stå för din kommentar:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din egen blogg:

Det du vill säga (it better be something good):

Trackback
RSS 2.0