B&M

Hejsan!  Har haft en toppen dag (och kväll)! Benjamin och Maurits komvid 6 igår. Då lekte vi lite och åt pankisar. Sen efter maten så satte vi oss och ritade lite teckningar. Ur pennbuken kom det förresten ut en spindel och hela målarskaran sprang upp på övervåningen. Förutom ansvarsfulla (hihi, jag brukar ju alltid säga oansvarslösa) jag som satt kvar och bar ut spindeln. Anyway, så tittade vi på Postkodsmiljonären och sen Så ska det låta. Maurits somnade vid halv nio, jag gick och la mig vid halv tio och resten vid 10. Jag visste ju hur trött jag skulle vara om jag somnade 12 och var tvungen att gå upp 6. Hehe. Mina sötnosar sa förstås massa gulliga saker;

M: Titti, Tessan! Jag kan gå på läparna! *Går på hälarna*

B: Tessan.. Jag vill säga en sak till dig. Jag tänker på er varje dag i skolan och saknar er hela tiden.

Förstår ni innebörden av att höra något sånt från en sjuåring? 

Idag:
Vaknade vid 7 imorse. Gick in till killarna som hade sovit hos mamma. De berättade att de hade vart vakna sen 6 och väntat på att mamma skule vakna. Gulligt! Så gick vi ner halv åtta, satte på tvn och jag gjorde mackor och jordgubbskräm. Sen var alla vakna omkr. halv 9. Vi gjorde oss iordning och sen bar det av mot Aquaria Vattenmuseum. Självklart hade jag kollat fel när det gällde bussen så pappa skjutsade oss istället. Det var några dörrar som öppnades på tunnelbansstationen och då blev Maurits jätterädd och borrade ner huvudet i jackan och satte upp händerna vid munnen. Cute! Sen tog vi i alla fall tuben till T-centalen och bytte mot en buss. Var framme vid museet ungefär 11. Där var det jättekul. Och sen åkte vi hem med djurgårdsfärjan och tunneln. När vi kom hem käkade vi lunch och gick till parken. Så kul var det! Själklart sa de massa rolia grejor idag också:

På ditvägen på tunnelbanan
B: En minigolfbana!
På tillbakavägen på tunnelbanan
M: Smågolf!

Min pappa (Dorin) håller på att hjälpa Maurits att spänna fast sig i bilden.
M: Hörru Dorin, var är dina muskler?! (eller rättare sagt muksler)

Sen orkar jag inte skriva några fler. Hihi. Lite bilder kan ni få i alla fall:

     
   
1. Marre-Barre smile!
2. I en tunnel där man kunde krypa in och se hajarna på nära håll. Och här har man Sveriges bästa hållning också.
3. Ben Ten in action!
4. Jag och sötungarna!
5. Maurits ritar.
6. Akvariet
7. Jag blev smått faschinerad av muränan.
8. Vi ritar.

Har vart jättekul med småkusinerna. Älskar dom. Älskar älskar dom!

Juste! Lisaplace har vart olaglig! Hon har plockat en blåsippa :O Haha. Det var det jag ville säga. Puss!

Kommentarer

Skriv (inget dumt!) här:

Stå för din kommentar:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din egen blogg:

Det du vill säga (it better be something good):

Trackback
RSS 2.0