JÄMNLIKHET

Ååååååh! Det svider i mina ögon. Dom är jättetrötta. Imorse kände jag att jag behövde ta en dag ledigt. (:S jag låter som en utsliten dagisfröken som har blivit tokig av alla ungar) Fast det gjorde jag inte, och i skolan kändes allt som vanligt igen, d.v.s. jag känner mig som om jag kommer falla ihop vilken sekund som helst och dessutom ser jag ut som någon i nån skräckfilm, där de har ritat dit läskiga mörka ringar under ögonen. Åh. MEN! Jag ska börja ta vitaminer mot de ringarna :D Hoppas det gör susen :) Vill verkligen bli av med dem för då kan jag gå osminkad på helgerna. Kollade just runt lite bland folks små söta bloggar, och hittade lite intressanta frågor i Julias blogg. Mest intressanta är de väl för att vi ungdomar kanske inte tänker på dem så ofta..

  • Vad är jämlikhet för dig?
  • Typ att alla ska ha det lika bra, oberoende av kön, hemland, hudfärg och ålder, och att alla ska få uttrycka sina åsikter, förutom alla idiotiska jävlar som rasister o.s.v.
    Kallar du dig för feminist? Motivera gärna!
    jag tycker att män och kvinnor ska ha det exakt lika bra och att samhället ska ställa exakt samma krav på kvinnor som på män när det gäller chefspositioner m.m. sen vet jag inte om jag kan kalla mig feminist. Jämnlikhet iaf.

  • Är det viktigt att det är 50/50 manliga och kvinnliga chefer?
    asså, egentligen inte. huvudsaken är att det inte männens kön är en fördel för männen nrä det gäller val av chefer m.m. Aså det kan ju vara värsta duktiga mannen och värsta obildade kvinnan och så får mannen jobbet, då kan man ju knappast kalla det könsdiskriminering.
  • Har du någon gång blivit diskrimerad på grund av att du är tjej?
    nja. asså typ inom sport och så kan det ju vara lite killarnas grej, men det var ju liksom på fritids..
  • Är det viktigt att föräldrarna delar 50/50 på föräldrarledigheten?
    asså, nej. så länge det inte har med könet att göra. det kanske är mannen som står för de största inkomsterna i familjen, och då kanske det är bäst att han jobbar mest.

  • Kommentera gärna med lite åsikter. puss <3


    Kommentarer
    Postat av: Malin :)

    min komentar: me vafaaan!!! dedär e ju typ skolgrejs! slösa inte bort din tid på deeeet! *maserar tinningarna* ;) hahahaah

    2007-11-07 @ 22:00:45
    URL: http://fajv.blogg.se
    Postat av: Kristjana

    Jämlikhet, inte jämNlikhet

    2007-11-08 @ 06:56:02
    URL: http://superkittie.blogg.se
    Postat av: cilia

    men alltså att man vill att det ska vara jämlikt mellan kvinnor och män, det är det som är feminism liksom. inte att kvinnor ska ha all makt :)

    2007-11-09 @ 22:14:37
    URL: http://ccilia.blogg.se/

    Skriv (inget dumt!) här:

    Stå för din kommentar:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Din egen blogg:

    Det du vill säga (it better be something good):

    Trackback
    RSS 2.0